Friday, August 27, 2010

cuba fahami isi hatiku.. adakah anda boleh??

aku makin takut bila peperiksaan kian hampir..
ramadhan hampir tok mninggalkan kita..namun,aku amat takut tok mnyambut aidilfitri..
aku tahu..byk lg yg aku x tahu..
berbanding ngan azra,farah,ahnaf,hakim,khidir dan yg lain...mereka nmpak releks...
tp kputusan yg keluar jauh lbih hebat dari aku..
trial hampir tiba..namun..usaha yang aku lakukan kdg2 melemahkan semangat ku..
ku kira ku ingin mencipta watak doraemon..namun ia tidak akan menjadi realiti..namun ttp akn menjadi fantasi..
kalau doraemon ada..sudah pasti aku akn mnyuruhnya memutar blakangkan masa kepada tngktan 4..

huh...ku amat takut kerana aku tidak ada keyakinan diri yg jitu..
ku takut pada add math,bio,phy,chem, even bi..
dan subjek2 lain...plus bahasa arab tinggi..
sering otakku mmikirkan bdak2 yg sama baya nganku mngambil spm thun ni..
terutama pd bdak kelantan,terengganu dan kedah..
hidup mereka patuh dan taat pd perintah allah..
aku plak??
kdang2 lalai dan alpa..
bolehkah aku mngecapi kejayaan??

jauh disudut hatiku, aku ingin menandingi farah,azra dan ahnaf...
mereka terlalu hebat..
apakah kekurangan dalam diriku sehingga aku sukar berjaya??
boleh anda membantu aku memberi kata2 semangat dan nasihat???

1 comment:

  1. nak jugak doraemon
    sng ckit nak blaja, haha
    nasihat, emm, jgn putus smangat,
    jgn putus usaha, jgn putus doa, dll

    ReplyDelete