Tuesday, September 14, 2010

nenek..oh..nenek..

assalamualaikum,
mcm mana ngan raya kowng??
trial mesti da wat persiapan kn??
ok...ni citer masev raya kedua..
syawal yang kedua la..

nak jadikan citer,hari raya kedua ni kitaowg g seremban..
g la umah makyah...
aku pkai baju kurung warna meroon..
pkai tudung warna kelabu yg agk labuh..
ni kira mcm tudung sayyidah r..
tp pendek sket..
kowng dpt agk x???hahaha
mesti ssh kn???
xpe2..bygkn jela..
tudung ni bkn mcm tdung skola tau..tp tdung bwal..

kami smpai dulu kat umah makyah..
baru nenek n sepupu sepapat aku..
dok raliq borak ngan kazen aku,abg khairul,
tbe2 nenek aku pnggil nama aku kuat2..
aku pndng..asal lak???
n then nie nenek aku ckp..

nenek:' anis, knp x pkai tudung mcm akak n adik aku???'{tudung selendang}
aku:' knp mesti ikut diaowng??'
dalam ati ngah bengang gak r..
tdung tu da la jarang + pendek..
dk belit2 leher tp dada x tutup....
panas hatiku aku bila akak aku pndng sinis..
hampehnya kak..
pas2 nenek aku tanya ag..

nenek: 'knp xpkai tudung mcm mak ngah??'
aku pun tgk makngah aku...
huh???makngah??
tudung mcm indon 2??
x ingin aku...da la panas..xmeresap peluh..
dlm hati mmg nk mletop..byk songeh ar owg tua nie...
ceh...mmg aku marah wak2 ni..
so sekiranya kwng terbaca perkataan yg mencarut ke or yg sama wak2 dgnnya, maaf..
aku tgh marah mmg mcm nie..

nenek: 'anis pkai tudung mcm ni nmpak mcm owg tua..'
aku malu ooo bila nenek aku ckp mcm 2..
dah r dpn owng amai..x reti nk cover sket..
malu...waktu 2 nk meleleh air mata aku..
nak nangis..
n then abg khairul perasan la yg aku merajuk ngan nenek aku..

ada ke patut dia nak tgur aku yg aku salah n nmpak tua bila pkai tudung yg agk labuh??
owg patutnya bangga ar sket yg ade pmpuan yg masih mmperthankan auratnya...
huh...skang tgk amai anak muda yg pkai tudung tp tutup leher jek...padahal yg pling penting tutup dada kita skali.
so...skang ni...@ mase2 yg akn dtg..aku nk diam jek bila nenek aku nak ckp ngan aku..huhu
biar dia rasa kepedihan hati aku..
malas nak kutuk or rasa sakit hati, baik aku diam..

so..thats my story...kowng???
sedih ke happy??

2 comments: